Pentru a alege cel mai profitabil spatiu comercial pentru afacerea dvs trebuie sa identificati factorii care afecteaza numarul de clienti. Astfel, trebuie sa tineti cont de urmatoarele aspecte:
- clientii vor veni pe jos
- clientii vor veni cu masina, iar atunci trebuie sa stiti unde vor parca
- exista posibilitatea sa atrageti mai multi clienti daca va aflati intr-o zona cu afaceri asemanatoare?
- reputatia zonei sau a cladirii in care inchiriati ar putea sa atraga noi clienti?
Nu pierdeti din vedere faptul ca fiecare tip de afacere atrage clientii in moduri diferite. Un factor foarte important este daca traficul din zona inchiriata se efectueaza pe jos sau cu masina. De exemplu, daca vreti sa deschideti o cafenea, puteti sa presupuneti ca veti avea mai multi clienti daca va aflati intr-o zona pietonala intens circulata in orele de program.
Pe de alta parte, in cazul unui atelier de reparatii auto, cea mai buna alegere o reprezinta o strada intens circulata unde atelierul poate fi bine semnalizat, iar soferii il pot repera usor si pot opri.
De asemenea, tineti cont de faptul ca pozitionarea intr-o zona comerciala cu afaceri similare, va poate artage clienti mai multi. De exemplu, un magazin de haine va beneficia fara indoiala de amplasarea in vecinatatea altor magazine similare, din moment ce multi clienti care merg la cumparaturi tind sa petreaca cateva ore intr-o anumita zona comerciala.
In cele din urma, trebuie sa aveti in vedere faptul ca locatia perfecta pentru o afacere este direct legata de particularitatile individuale ale afacerii respective. De aceea, trebuie sa incercati sa analizati obiceiurile clientilor pe care vreti sa-i atrageti si apoi sa alegeti un spatiu care se potriveste.