Majoritatea autovehiculelor dotate cu ESP au un buton prin care se dezactiveaza acest sistem.
Exista cazuri în care este mai bine ca ESP sa fie oprit: pe drumuri acoperite de noroi sau zapada moale, pe plaje nisipoase. De asemenea, în cazul în care este montata o roata de rezerva de dimensiuni mai mici decât cele normale, senzorii pot transmite informatii eronate catre ECU si acesta încearca sa compenseze prin activarea sistemului ABS sau ESP. Doritorii de senzatii tari, care doresc sa porneasca de pe loc cu scârtâit de roti nu ar putea face asta cu sistemul ESP activat...
Totusi, sistemul ESP nu este infailibil si nu poate trece peste limitele impuse de fizica, asa ca tot conducerea preventiva este cea care va poate scuti de situatiile neplacute din trafic.
Inainte de a va pune toata increderea in ESP, luati la cunostinta cateva lucruri elementare despre anvelope: cum sa alegeti pneurile, cum e mai indicat sa le montati daca va cumparati doar un set de 2 anvelope noi. La urma urmei, aceste anvelope transmit catre sol toata electronica de care dispune masina dvs.