Majoritatea producatorilor europeni au ales denumirea ESP (Electronic Stability Program) pentru acest sistem de securitate. Acelasi sistem il gasim insa si cu alte denumiri:
ESP | Mercedes, Audi, Volkswagen, Opel, Peugeot, Renault, Citroen, Fiat, Ford, Skoda, Chrysler, Suzuki, Hyundai, Lamborghini |
DSC | BMW, Jaguar, Land Rover, Mazda, Ford (unele modele) |
VDC | Fiat (unele modele), Nissan, Subaru |
DSTC | Volvo |
Cele mai importante firme care construiesc astfel de sisteme:
Robert Bosch GmbH
Bendix Corporation
TRW
Delphi
Hitachi
Materiale filmate despre functionarea ESP
Statistici despre ESP
In cazul accidentelor de circulatie, din studiile statistice efectuate reiese faptul ca cel in cel putin 40 % din cazuri ele s-au produs ca urmare a derapajelor. ESP® poate reduce riscul derapajelor cu pana la 80 % in cazul situatiilor care se soldeaza cu accidente. Din analiza macro-economica realizata in 2007 la Universitatea din Koln s-a stabilit faptul ca doar in Europa s-ar putea evita anual pierderea a 4,000 de vieti omenesti si aproximativ 100,000 de raniri daca toate autovehiculele ar avea in dotare sistemul ESP.
Tot in 2007, Departamentul Britanic pentru Transport a publicat rezultatele studiilor de eficacitate a ESP pe drumurile din Regatul Unit, studii care releva faptul ca vehiculele echipate cu ESP sunt cu 25 % mai putin predispuse de a fi implicate intr-un accident fatal decat cele care nu au acest sistem. S-a concluzionat ca in cazul in care toate masinile erau dotate cu ESP, 380 vieti puteau fi salvate si 7,800 accidente puteau fi evitate anual. Aproape o treime din totalul accidentelor rutiere implicau o persoana care conducea inspre/dinspre locul de munca, lucru care transpus in bani a costat mediul de afaceri din Anglia aproape 2.7 miliarde de lire sterline. ESP poate salva vieti si poate economisi bani!