scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Cafeina
    Fie ca va treziti dimineata in aroma cafelei proaspat fierte, savurati pranzul alaturi de o bautura racoritoare sau va relaxati seara in fata unei cesti de ceai, toate aceste mici placeri ale zilei au un ingredient comun - cafeina.
Ultima actualizare: 14-mar.-2013


Din cuprinsul articolului

Cafeina: Efecte secundare ale cafeinei

Consumul excesiv de cafeina poate produce o crestere a ritmului cardiac, diureza (urinare excesiva), greata si voma, agitatie, anxietate, depresie, tremurat si probleme de somn.

Efectul cafeinei asupra sanatatii a fost studiat indelung. S-a urmarit in special efectul consumului de cafeina in cazul anumitor afectiuni, cum ar fi boala fibrochistica a sanului, bolile cardiovasculare, defectele de nastere, si s-a studiat indeaproape modul in care ea afecteaza functia reproductiva si comportamentul copiilor. Au fost descoperite astfel asocieri frecvente intre consumul excesiv de cafeina si aceste afectiuni. 

Totusi, in 1984 Asociatia Medicala Americana a declarat ca "Cei care au un consum moderat de ceai sau cafea nu ar trebui sa-si faca griji asupra sanatatii din aceasta privinta, daca sunt la fel de moderati si in alte obiceiuri (dieta, consumul de alcool)."
Renuntarea brusca la cafeina poate cauza dureri de cap, somnolenta, iritabilitate, greata, voma sau alte simptome. Pentru a preveni aceste simptome, reduceti aportul de cafeina treptat. 

Recomandari

In mod normal, organismul uman nu are nevoie de cafeina. Totusi, un consum moderat nu prezinta nici un risc pentru sanatate. Trei cesti de cafea pe zi (cca. 250 miligrame de cafeina) reprezinta un consum mediu sau moderat de cafeina. Zece asemenea cesti pe zi reprezinta un consum excesiv.

Consumul de cafeina zilnic trebuie adaptat In functie de starea de sanatate si afectiunile fiecaruia.

Consumul de cafeina al copiilor trebuie monitorizat foarte atent, pentru ca poate afecta negativ regimul de hrana al acestora. Bauturile care contin cafeina le pot inlocui pe cele bogate in nutrienti (cum ar fi laptele). De asemenea, copiii pot manca mai putin deoarece cafeina determina reducerea apetitului. Deoarece nu este necesara din punct de vedere nutritional, cafeina poate fi eliminata complet din dieta copiilor. Acest lucru e recomandat mai ales in cazul copiilor care sufera de hiperactivitate (cafeina este un factor stimulant).

De asemenea, se recomanda limitarea sau evitarea consumului de cafeina in cazul femeilor insarcinate, persoanelor cu afectiuni cardiovasculare sau celor cu ulcere.
Multe medicamente interactioneaza cu cafeina, de aceea e bine sa consultati medicul sau farmacistul in legatura cu posibilele interactiuni inainte de a lua medicamentele respective.
 

Cantitatea de cafeina continuta de produse

Milligrame de cafeina

Produs

Obisnuit

Interval*

Cafea (ceasca de 220 gr)

Pregatita la filtru 85 65-120
Instant 75 60-85
Decafeinizata 3 2-4
Expresso 40 30-50
Ceai (ceasca de 220 gr)

Fiert 50 20-100
Instant 28 24-31
Rece (cu gheata) 25 9-50
Bauturi racoritoare (200 gr) 24 20-40
Bauturi cu cacao (200gr) 6 3-32
Bauturi cu lapte si ciocolata (200gr) 5 2-7
Ciocolata cu lapte (30 gr) 6 1-15
Ciocolata amaruie (30 gr) 20 5-35

 *Variatie datorata metodei de pregatire, varietatii de plante, marcii, etc.
 



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2017 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate