scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Alimente pentru un creier sclipitor
    Pentru a asigura cele mai bune conditii de functionare a creierului si toti nutrientii de care are nevoie, este foarte important sa consumati anumite tipuri de alimente. Aflati in continuare care sunt acestea si ce rol au in buna functionare a creierului.
Ultima actualizare: 13-mar.-2013


Din cuprinsul articolului
  • Cele mai bune alimente pentru un creier sanatos

Alimente pentru un creier sclipitor: Cele mai bune alimente pentru un creier sanatos

O nutritie corecta pentru creier inseamna in primul rand o alimentatie saraca in grasimi saturate si bogata in alimente cu aport proteic moderat, legume, grasimi "sanatoase", fructe, vegetale si cereale integrale. Aceste alimente asigura toti nutrientii esentiali pentru protectia si hrana creierului, pentru productia de substante chimice si neurotransmitatori necesari bunei functionari a creierului, in reglarea somnului, poftei de mancare si starii psihice. Anumite alimente joaca un rol important in asigurarea functiilor creierului. O Dieta sanatoasa inseamna un creier sanatos pe termen lung.

Alimentele bogate in proteine si legumele

Consumati oua. Acestea reprezinta cea mai buna sursa de colină, ingredient esential pentru producerea acetilcolinei, un neurotransmitator (neurotransmitatorii sunt substante chimice necesare transportului informatiilor la si de la creier, de asemenea cu rol important in functionarea memoriei).

Consumati cantitati moderate de carne slaba de vita, miel si curcan. Acestea sunt surse excelente de proteine si vitamine B. Carnea de curcan este bogata in triptofan, un precursor al serotoninei, tot un neurotransmitator. Carnea de miel este bogata in seleniu. Seleniul este un antioxidant foarte puternic. Acesta impreuna cu alti nutrienti ajuta la prevenirea distrugerii celulelor creierului.

Includeti legumele in dieta dvs. Legumele sunt bogate in vitamina B1 (tiamina) care ajuta la transformarea alimentelor in energie si de asemenea este necesara in sinteza acetilcolinei. Faceti din legumele cu boabe un aliment nelipsit din dieta dvs. pentru o pastrarea unei stari bune de sanatate in general, nu numai pentru creier.

Alimente bogate in grasimi "sanatoase"

Consumati mai multe alimente bogate in acizi grasi Omega-3. Daca analizam creierul, acesta este format in proportie de peste 60% din grasimi. Pentru o buna functionare a celulelor creierului este foarte importanta includerea in dieta zilnica a grasimilor Omega-3 provenite din nuci, seminte, ulei de rapita (il mai gasiti si sub denumirea de ulei canola) sau ulei de peste.

Asa cum evidentiaza numeroase studii medicale, grasimile si in special acizii grasi Omega-3 au fost identificati drept principalii factori de nutritie care au rol important structural si functional pentru creier. Tonul galben de exemplu, este o alegere potrivita pentru ca este bogat in factori Omega-3 si vitamina B3 (niacina), oferind dubla protectie impotriva afectiunilor creierului. Aceste alimente sunt de asemenea o buna sursa de antioxidanti si vitamina E. Vitamina E actioneaza impotriva efectelor nocive produse prin oxidarea grasimilor "rele" care apar in organe si tesuturi (asa cum este si creierul).

Fructele si legumele

Nutrientii din fructe cum sunt de ex. merisoarele, afinele, capsunile si sucul de struguri pot ajuta la pastrarea in buna stare a functiilor cognitive si la imbunatatirea memoriei. Acestea sunt de asemenea bogate in antioxidanti si protejeaza creierul de actiunea distructiva a radicalilor liberi. Macesele sunt o buna sursa de potasiu, acid folic si riboflavina, vitamina B6, magneziu si cupru, toate acestea fiind nutrienti importanti pentru sanatatea creierului.

Consumati mai mult spanac pentru a asigura recuperarea rapida in urma leziunilor produse de atacurile cerebrale sau alte afectiuni neurologice. Cartofii sunt o buna sursa de carbohidrati, atat de necesari pentru producerea energiei pe care o consuma creierul. Creierul  functioneaza aproape in totalitate cu glucoza care este extrasa din carbohidrati. Cartofii contin multa vitamina B6. Vitamina B6 este necesara in productia unei clase de neurotransmitatori care influenteaza comportamentul, cum este de ex. serotonina.

Cereale integrale si lapte

Consumati cereale integrale bogate in magneziu (de exemplu quinoa, orezul brun). Magneziul ajuta la relaxarea vaselor de sange si joaca un rol important in prevenirea constrictiei si dilatarii asociata migrenelor si durerilor de cap.


seminte de quinoa

Un aport marit de magneziu poate reduce frecventa aparitiei tensiunii si durerilor de cap migrenoase. Quinoa este de asemenea o buna sursa de riboflavina (vitamina B2), care ajuta la conversia celulara a alimentelor in energie. Un alt rol important al vitaminei B2 (riboflavina) este acela de a mari fluxul sanguin inspre celulele creierului.



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2017 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate