scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Magazinele online
    Toata lumea vrea sa vândă online. Trecerea de la site-urile cu anunturi la propriul magazin online e acum usoara si costurile au ajuns relativ mici. Ce inseamna insa vanzarile online si cum se pot face performante in acest domeniu?
Ultima actualizare: 23-sep.-2013


Magazinele online: Functionalitati de baza pentru magazinul online

 In calitate de comerciant online nu doriti altceva de la site-ul de vanzari decat sa va aduca vizitatori si sa genereze vanzari. Fara aceste 2 ingrediente, banii cheltuiti pe un magazin online si pe campaniile de marketing nu isi gasesc justificare. Primul lucru la care se gandeste orice proprietar de site de vanzari este sa isi faca un buget pentru publicitate platita si in acelasi timp sa lucreze la optimizarea SEO pentru a putea renunta apoi la publicitatea platita. Este insa prematur sa se gandeasca la banii cheltuiti pe aceste 2 metode de a atrage clientii pe site daca nu s-a gandit inainte la urmatorul aspect:

Este site-ul de vanzari echipat si pregatit sa vanda online?

Si asta nu inseamna doar sa aiba un cos de cumparaturi si un catalog de produse. Inseamna sa fie functionale urmatoarele lucruri:

1. Politica de returnari

Stiu ca suna aiurea, deabia ati lansat site-ul, nu aveti inca nici o vanzare confirmata dar noi ne gandim deja la returnarea produselor. Care produse? Cele care nu au fost nici macar cumparate?

Ei bine, da!  Un cumparator online vrea sa stie ce protectie ii ofera comerciantul in cazul in care vrea sa returneze ceea ce cumpara. Este, daca vreti, un lucru in plus pentru a creste confortul celor care vor sa cumpere de la dvs. Daca mergeti la orice banca pentru a va achizitiona un POS virtual pentru platile online, primul lucru care va intreaba banca este despre politica de returnare a produselor. Vor sa stie ca acest lucru e posibil, in ce conditii se face returnarea si in plus denota faptul ca sunteti un comerciant serios cu care e bine sa intre in afaceri. 

Politica de returnari e un simplu document pe care il puteti concepe dvs. si prin care stabiliti conditiile in care se pot returna produsele cumparate de la magazinul dvs. online. E bine sa aveti aceasta politica de returnari pentru ca va poate fi scuti de probleme ulterior in cazul unor eventuale dispute cu clientii dvs. Stabiliti si impuneti cumparatorilor un interval de timp pentru returnarea produselor care va avantajeaza pe dvs. In caz contrar se aplica prevederile legii comertului electronic care ii avantajeaza in primul rand pe cumparatori.

2. Un procesor de plati de incredere

Sa ne gandim la platile cu card efectuate la un magazin normal: dvs. dati cardul comerciantului, acesta in scaneaza si uneori dvs. trebuie sa introduceti un cod PIN. Totul este la vedere, dvs. va simtiti in siguranta. In cazul in care faceti plati prin internet, nimic din toate acestea nu este la vedere. Atunci cand faceti o plata prin internet va gasiti intr-unul din urmatoarele cazuri: 

  • va simtiti in siguranta stiind ca platiti printr-un procesator de plati pe care il cunoasteti si pe care l-ati mai folosit, deci nu se pune problema fraudelor sau in orice caz, este mult diminuata probabilitatea de frauda
     
  • nu stiti exact daca sistemul de plata folosit de magazinul online este bine protejat, sigur in folosire sau daca site-ul de pe care cumparati s-a gandit serios la problema asta, dar totusi faceti plata stiind ca site-ul este foarte cunoscut si nu si-ar permite sa foloseasca sisteme de plata dubioase sau slab securizate
     
  • nu stiti ce sistem de plata se foloseste, nici daca e sigur sau nu si nici nu stiti prea multe despre magazinul online, dar pretul e prea bun ca sa ratati aceasta sansa de a cumpara ieftin si atunci decideti sa mergeti pe incredere
     
  • nu aveti incredere in ceea ce vi se propune ca alternativa de plata online, deci nu continuati cumparaturile sau alegeti varianta platii ramburs sau prin banca (daca vi se ofera)

Nesiguranta cumparatorilor e principalul vinovat in cazul abandonarii cosului de cumparaturi si nefinalizarea comenzilor. De aceea, intr-un mediu de tranzactionare atat de nesigur cum e cel online, e bine sa folositi un procesator de plati foarte sigur, recunoscut si cu o buna reputatie in randul clientilor din zona in care vindeti. Cititi aici mai multe detalii despre siguranta tranzactiilor online cu card 

3. Functionalitatea de zoom pentru imagini

In cazul magazinelor online, cumparatorul nu intra in contact cu marfa decat atunci cand o primeste acasa. Deci practic se expune unui risc destul de mare prin faptul ca se bazeaza pe incredere atunci cand face comanda online. Se bazeaza pe faptul ca va primi exact ceea ce crede el ca comanda. Daca pagina web in care se prezinta produsul abunda in descrieri si nu are fotografii clare si detaliate ale produselor pe care le vinde, practic clientul isi formeaza aceasta imagine din ceea ce citeste.

Ca sa reduceti riscul returnarii produselor si pentru a creste gradul de comfort al cumparatorilor, faceti tot posibilul pentru a include in pagina magazinului online:

  • fotografii mari, detaliate ale produselor vandute, din toate pozitiile importante;
  • fotografii cu detaliile ascunse ale produselor si cu accesoriile care vin odata cu produsul principal.
  • fotografii cu toate variantele de culoare ale unui produs
  • integrati fotografii de tip 360° pentru a oferi vizitatorilor o experienta cat mai apropiata de cea dintr-un magazin clasic

La noi intara sunt destul de putini comercianti care vand online si care apreciaza la adevarata valoare fotografiile de produs bine realizate. Stiind ca o imagine face cat 1000 de cuvinte, acestia sunt dispusi sa plateasca pretul realizarii unor fotografii profesionale de produs stiind ca  isi recupereaza cu siguranta investitia pentru ca reusesc sa convinga cumparatorii de calitatea produselor oferite si vand mai mult decat ceilalti. Alegeti un studio foto specializat in fotografia de produs cu care sa colaborati pentru a avea cele mai reusite imagini pentru magazinul dvs. online si pentru a va depasi concurentii.

4. Functionalitatile de cross-sales si up-sales

Odata ce ati convins un cumparator sa achizitioneze un produs de la dvs din magazin, este mult mai usor sa-l convingeti sa mai cumpere si altceva. De ce sa nu-l convingeti chiar pe loc? Odata cu produsele principale din pagina, afisati o serie de produse recomandate, accesorii ale produsului principal pe care clientul chiar ar vrea sa le cumpere (functionalitate numita cross-sales /  x-sales / vanzare incrucisata) sau puteti sa prezentat produse inlocuitoare mai scumpe ale produsului cumparat. Niciodata nu stiti ce nevoie are clientul dvs. sau de ce buget dispune. Este posibil sa se hotarasca sa cumpere o varianta mai scumpa a unui produs. Aceasta functionalitate se numeste up-sales  si este una din functionalitatile de baza pe care trebuie neaparat sa o aveti in magazinul online, mai ales daca vindeti o gama mai extinsa de produse.

Cititi in continuare cateva ponturi pentru cresterea vanzarilor online



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2017 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate