scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Detectoarele radar
    Exista pe rafturi o mare diversitate de modele de detectoare radar la preturi foarte diferite. Merita facuta investitia intr-un detector de radar scump? Cum functioneaza detectoarele radar?
Ultima actualizare: 14-mar.-2013


Detectoarele radar: Performantele detectoarelor radar

Nu conteaza prea mult cat de elegant este un detector sau cat de mult zgomot stie sa faca daca nu isi face treaba cum trebuie.

Multe detectoare au tone de dotari, arata bine pe bord si sunt usor de utilizat. Din pacate multe dintre acestea stau destul de prost la detectia radarelor in banda Ka si laser. Inainte de a cumpara un detector, incercati sa aflati distanta maxima de la care poate repera semnalul radar si cat de eficiente sunt la capitolul filtrare alarme false.

Alertele false ale detectoarelor radar: cel mai mare cosmar

Cel mai enervant lucru la un detector radar este acela ca emite alerte false. Un detector ieftin va repera orice semnal emis de usile cu senzor ale magazinelor, chiar si semnalul emis de un alt detector ieftin. Puteti sa scapati de acest inconvenient daca alegeti un detector mai performant cum este modelul Escort 8500 X50 sau Bel RX65, care folosesc filtre inteligente pentru a elimina majoritatea alertelor false.

Un detector radar care nu stie sa faca diferenta intre semnalele false si cele adevarate va aduce la disperare soferul cu alertele false repetate. Acestea se intampla cel mai des in zonele urbane. Unii producatori au facut un compromis si au introdus "modul city". Atunci cand detectorul este pus in mod City, de obicei se intampla unul din urmatoarele lucruri:

  • se limiteaza sensibilitatea detectorului astfel incat acesta simte semnalele de la distanta mai scurta
  • se reduce durata si/sau intensitatea alertelor

Pentru a fi pastra o distanta mare de detectie, aparatele trebuie sa fie in stare sa filtreze semnalele false. Aceasta se face prin utilizarea unui soft specializat care stie sa interpreteze si sa respinga alertele false. Chiar si detectoarele care utilizeaza modul City au performante diferite, unele fiind mult mai slabe decat altele.

Detectia in banda Ka este cea mai importanta!

Cele mai multe camere radar fixe utilizate in prezent de politie "lucreaza" in banda Ka, si foarte putine in banda K si X. Deoarece banda Ka este cel mai greu de detectat, aparatele mai ieftine (si paradoxal, chiar si unele mai scumpe) au probleme in detectarea acestei benzi.

Aceasta deoarece banda X are o latime de doar 50 MHz si banda K doar 200 MHz, pe cand banda Ka are 2600 MHz, de 1200 or mai mare decat banda X!

Cu cat o banda este mai larga, cu atat mai mult timp ii ia unui detector radar ca sa parcurga intreaga banda de frecvente de la inceputul la sfarsitul domeniului de frecvente si apoi sa reia ciclul. Aceasta duce la scaderea sensibilitatii sau distanta mai mica de detectie.

Cele mai bune detectoare in banda Ka sunt considerate Escort 8500 X50, Bel RX65 si Bel STi. In domeniul detectoarelor fara fir Escort Solo 2 conduce detasat, chiar daca din cauza constructiei sale are o raza de detectie mai mica decat primele (din cauza ca placa sa de baza este proiectata pentru a functiona cu baterii).  

Factori care influenteaza distanta de detectie

Cel mai important factor care influenteaza distanta de detectie este parbrizul. Exista producatori auto care utilizeaza parbrize atermice sau cu strat metalic pentru dezaburire rapida. Acesta actioneaza ca un ecran pentru undele radio si blocheaza in proportie de 80% intrarea radiatiilor electromagnetice de orice fel in interiorul autoturismului, deci si a undelor emise de radare. De obicei exista o zona mica in partea superioara a parbrizului, in zona oglinzii retrovizoare unde nu exista acest strat metalic.

De asemenea, detectia laser este impiedicata in buna masura de catre foliile fumurii aplicate pe geamurile autoturismului.  Unele dintre acestea pot contine chiar si un strat metalic, prin aceasta impiedicand si intrarea microundelor.

Radare care opereaza in modul Pulse sau POP

Inca de la aparitia detectoarelor radar politia a apelat la metode care sa faca viata grea celor care folosesc detectoare. Deoarece sensibilitatea detectoarelor este foarte mare, practic se pot repera dispozitivele radar de la foarte mare departare. Pentru a prinde soferii vitezomani, politia a apelat la tehnologii avansate: radare capabile de citirea vitezei in modul Pulse (caz denumit generic Instant-On) si in modul POP (mod folosit mai mult pentru estimarea vitezei, nu pentru aplicarea sanctiunilor). Prin aceste metode, dispozitivul radar este mentinut in stand-by pana cand autoturismul ajunge suficient de aproape de el, apoi emite serii scurte de unde radio (impulsuri scurte) si determina rapid viteza. In modul Pulse, aceasta citire se face in aprox. 1 secunda, iar in modul POP, e nevoie doar de 1/15 sec pentru a se determina viteza. Insuficient pentru ca soferul sa reactioneze si sa reduca viteza.

 

Cititi mai multe detalii despre noile radare ale politiei care opereaza cu Instant-ON si POP, in pagina dedicata acestui tip de dispozitive.



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2019 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate