scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Conducerea pe timp de iarna
    Cateva sfaturi pentru cei care doresc sa stie mai multe despre cum trebuie sa conduca in siguranta in conditii de iarna
Ultima actualizare: 13-mar.-2013


Conducerea pe timp de iarna: Pregatirea masinii pentru sezonul rece

Interior

Iarna este important sa va asigurati confortul la volan si confortul pasagerilor dvs. Cat inca nu este chiar atat de frig ati putea sa testati buna functionare a sistemului de incalzire interioara, dezaburirea parbrizului si a lunetei, eventual incalzirea in scaune daca aceasta optiune exista. De multe ori posesorii masinilor nu observa aceste deficiente decat atunci cand au nevoie de ele, lucru care e destul de enervant si stresant.

La spalatorie, multi "baieti" care fac curat in interiorul masinii se sprijina cu genunchiul pe sezutul scaunului soferului sau al pasagerului din dreapta si strica sistemul de incalzire in scaun. Trebuie sa aveti grija si de acest aspect atunci cand lasati masina pe mana unui astfel de "specialist" in detailing interior.

Exterior

O buna pregatire a exteriorului masinii toamna inseamna usurarea vietii pe timp de iarna. Un tratament de detailing exterior efectuat inaintea instalarii sezonului rece va usureaza munca de curatire a autoturismului pe perioada iernii. Acest tratament inseamna decontaminarea caroseriei, aplicarea unui strat de ceara, eventual un polish profesional inainte de aplicare. De asemenea, nu strica sa faceti gresarea articulatiilor usilor, portbagajului. Daca se aplica un tratament cu ulei siliconic pe chederele usilor si portbagajului, puteti evita inghetarea usilor si asigura deschiderea acestora si in conditii de inghet, deoarece apa si gheata nu adera la chedere. Nu strica nici gresarea incuietorilor prin aplicarea unui spray anti-inghet in broasca usilor si capacului portbagajului. In caz de inghet, exista si spray-uri care ajuta la topirea ghetii care s-ar putea sa se formeze in incuietori, insa aveti grija sa tineti acest spray la dumneavoastra sau in orice alt loc decat in interiorul masinii.

Motor

Se stie ca motorul are nevoie de racire pentru a functiona. Racirea este efectuata cu apa sau solutie pe baza de apa - cunoscuta sub denumirea de lichid de racire - mai popular - antigel. Daca ati cumparat masina de curand de la cineva sau daca ati ajustat nivelul lichidului de racire completand cu apa distilata, trebuie sa va asigurati ca lichidul de racire din instalatie este de calitate si nu va ingheta. Pentru aceasta e suficient sa va adresati unui service auto unde se poate masura concentratia lichidului de racire si punctul de inghet. Aveti grija insa cu cel fel de lichid de racire completati: urmati indicatiile producatorului masinii dvs si folositi un lichid de racire compatibil.

Uneori, dupa ce completati nivelul lichidului de racire cu solutie foarte concentrata, speciala pentru iarna, puteti avea surpriza ca apare in bord o avertizare cum ca a scazut nivelul lichidului in vasul de expansiune. Verificati nivelul cu ochiul liber si daca acesta se incadreaza in limitele min-max nu va faceti probleme. Explicatia avertizarii consta in faptul ca desi electrozii senzorului de nivel se afla in contact cu lichidul, conductivitatea electrica a lichidului de racire a scazut foarte mult ca urmare a completarii cu solutie concentrata si acest lucru este interpretat de calculatorul masinii ca fiind o lipsa de lichid.

Lichidul de spalare a parbrizului si degivrare. In conditii de iarna, daca nu schimbati lichidul de spalare a parbrizului cu unul adecvat anotimpului geros, puteti avea surpriza ca acesta ingheata in instalatie, lucru care poate sa provoace si alte defectiuni la componentele instalatiei. Alegeti un lichid gata preparat pentru iarna sau un concentrat de lichid pe care il puteti prepara chiar dvs. in functie de temperaturile exterioare prognozate si inlocuiti-l pe cel vechi. Daca incepeti acest lucru mai devreme, inca din toamna, puteti sa amestecati cele 2 lichide (de vara si de iarna) iar in timp calitatea lichidului din instalatie va fi tot mai apropiata de cea a lichidului de iarna. Daca va prinde iarna cu instalatia plina de lichid de vara, incercati sa eliminati cat mai mult din acesta inainte de a umple cu lichid de iarna.

 

Nu strica nici sa verificati nivelul si calitatea uleiului de motor si starea bujiilor incandescente. De multe ori nu se semnaleaza in bord defectiunea legata de aceste bujii decat atunci cand se ard toate bujiile incandescente. La pornire pe timp de iarna, motoarele diesel se bazeaza pe preincalzirea camerei de ardere cu aceste bujii incandescente. Nu incercati sa le testati dvs. legandu-le direct la bateria masinii dvs. Unii "specialisti" de la coltul blocului va pot sfatui acest lucru, insa trebuie sa stiti ca atunci cand aceste bujii sunt instalate in motorul dvs, ele sunt alimentate cu curent de catre ECU cu pulsatii de curent, nu cu curent continuu. Daca le legati direct, riscati sa le distrugeti.

 



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2019 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate