scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Computerul auto - ECU
    Cutiuta neagra care va asigura economia de carburant, siguranta in mers si care se ocupa de multe alte lucruri pe care nici macar nu le banuiti.
Ultima actualizare: 14-mar.-2013


Computerul auto - ECU: Mai putine cabluri în autovehicul

Unul dintre avantajele aduse de utilizarea microprocesoarelor auto este si reducerea numarului de cabluri electrice necesare bunei functionari a sistemelor electrice si electronice ale masinii.

În trecut, când nu se utilizau aceste microprocesoare, pentru a face legatura dintre un panou de comanda si elementul comandat de acesta era nevoie de unul sau mai multe cabluri care sa faca legatura directa între acestea. Ne putem imagina acest lucru daca ne gandim la o masina moderna care permite deschiderea si închiderea geamurilor atât din usa soferului cât si din usa respectivului geam. Aceasta ar fi însemnat ca sa existe legaturi directe între butoanele din usa soferului cu fiecare din geamurile comandate. Pe acest principiu, adunate toate aceste cabluri si conectori duceau uneori la zeci de kilograme în plus si sute de metri de cabluri, mai ales la masinile mai sofisticate.

Rezolvarea a venit odata cu utilizarea microprocesoarelor si introducerea sistemelor de transmisie a datelor printr-o magistrala de date seriala. Aceasta înseamna ca toate datele sunt transmise prin aceleasi fire electrice însa exista un protocol de control al datelor numit multiplexare care stie sa faca distinctie între aceste date si sa le dirijeze catre modulele de control de care apartin.

Utilizarea sistemului centralizat de comunicatie în cadrul vehiculului ofera multe beneficii, unele dintre acestea fiind abia descoperite si exploatate. 

  • un numar redus de cabluri si cablaje care duce în final la costuri de fabricatie mult reduse, greutate mai mica, cresterea fiabilitatii, usureaza depanarea si instalarea
  • toate datele furnizate de senzori (viteza, temperatura, etc. ) sunt disponibile tuturor dispozitivelor conectate la reteaua de date din autovehicul
  • ofera flexibilitate mult mai mare producatorilor deoarece multe dotari optionale se pot adauga doar prin actualizarea soft-ului sau prin adaugarea unor module separate

Desi acest sistem de comunicatie a fost disponibil de mai mult timp, nu s-a folosit imediat pentru ca cei mai mari fabricanti din Statele Unite erau bine integrati pe verticala, si nu erau legati prea mult de furnizorii de subansamble externi. Lucrurile au stat însa diferit în Europa unde constructorii auto apelau la multi producatori de subansamble, iar acestia la rândul lor furnizau aceste subansamble mai multor producatori, utilizând specificatii diferite pentru aceleasi componente. De aceea în Europa acest sistem a prins mai repede, fiind apoi adoptat din ce în ce mai mult si in SUA.

Protocoalele standardizate permit modulelor furnizate de diferiti producatori sa se interconecteze mult mai usor între ele, într-un fel de arhitectura deschisa. Aceasta permite utilizarea unor testere standardizate si aduce economii importante din productia la scara mare a acestor componente. Practic, pe furnizorii acestor componente nu îi mai intereseaza ce se întâmpla mai departe cu datele furnizate de modulele lor, iar pe constructorii de autoturisme nu îi mai intereseaza modul de functionare al subansamblului atâta timp cât el furnizeaza datele de care are nevoie.



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2019 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate