scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Aproape totul despre ABS
    Cum se modifica distanta de franare daca se declanseaza sistemul ABS? Este posibil sa creasca? In anumite cazuri sistemul ABS poate sa mareasca distanta de franare. Cu ce ne ajuta atunci ABS-ul?
Ultima actualizare: 14-mar.-2013


Aproape totul despre ABS: Evolutii ale ABS

ABS a fost printre primele sisteme de siguranţă activă introduse în fabricaţia de serie. Deşi au apărut mai multe variante constructive, toate funcţionează după acelaşi principiu.

În plus, ABS a stat la baza dezvoltării unor sisteme mai avansate de siguranţă cum sunt ESP, EBD, ASR.

ESP (click aici pentru mai multe detalii despre funcţionarea ESP) foloseşte datele trimise de senzorii ABS de la roţi şi impreună cu datele primite de la senzorul giroscopic şi de la cel care măsoara unghiul de rotaţie al volanului ia măsuri prin frânarea independentă a uneia sau mai multor roţi pentru a restabili direcţia de deplasare dorită de şofer

EBD (Electronic Brakeforce Distribution) adică sistemul de distribuire electronică a forţei de frânare: utilizează senzorii ABS şi modulul de comandă al ABS pentru a aplica o forţă de frânare independent pe roţile autovehiculului pentru a mări eficienţa frânării

ASR (Anti Slip Regulation): un sistem care permite evitarea derapajelor roţilor motoare. Prin senzorii ABS se determină momentul în care roţile motoare rup aderenţa, si sistemul ASR, în funcţie de varianta constructivă, ia decizia de a reduce forţa transmisă acelor roţi prin frânarea lor, sau taierea alimentării cu combustibil, întârzierea aprinderii, etc...

EBA (Emergency Brake Assist ): Asistenţă la frânarea de urgenţă. Sistemul EBA "simte" daca şoferul vrea să oprească autovehiculul de urgenţă. In acest caz, dacă pedala de frână nu este apăsată complet, o acest sistem aplica forta maxima de franare, in locul soferului. ABS intervine de asemenea în proces şi împiedică blocarea roţilor.

Acest sistem de senzori ABS a primit si o alta utilizare: prin faptul că "simte" daca apar diferenţe la viteza de rotaţie a roţilor, poate semnala acest lucru ca fiind o posibila pana de cauciuc. Sistemul trebuie doar "invatat" care sunt valorile corecte în condiţii de presiune normală in pneuri şi să semnaleze orice modificare a vitezei de rotaţie (între anumite limite, bineînţeles) ca o posibilă pană de cauciuc.

 



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2017 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate