scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Anvelopele
    Puterea fara tractiune nu inseamna nimic. Ce secrete ascund anvelopele unei masini? Cititi aici inainte de a cumpara urmatorul set de anvelope.
Ultima actualizare: 14-mar.-2013


Anvelopele: Cumpararea unui set de anvelope noi

Cumparati 1, 2 sau 4 anvelope odata?

Statisticile efectuate in cazul vanzarii anvelopelor noi evidentiaza faptul ca cel mai adesea se cumpara seturi de cate 2 anvelope. Nu 4, nici 1 ci doua.

Desi recomandarile tuturor producatorilor de anvelope si ale organizatiilor care se ocupa de siguranta rutiera sugereaza cumpararea unui set complet de 4 anvelope si schimbarea tuturor anvelopelor simultan, cei mai multi soferi considera acest lucru inoportun deoarece observa ca doar 2 dintre pneuri sufera o uzura mai pronuntata si se hotarasc sa le schimbe doar pe acelea.

Daca vreti sa cumparati doar 2 anvelope noi, montati-le pe puntea spate.

Sunteti surprinsi? Da, multi ar putea sa ridice din sprancene cand citesc aceste randuri, insa aceasta recomandare vine tot din partea producatorilor de anvelope si a organizatiilor care se ocupa de siguranta rutiera. Acelasi lucru ne spun si statisticile accidentelor: majoritatea accidentelor auto a caror cauza principala a fost acvaplanarea s-au produs din cauza ca anvelopele montate pe puntea spate au suferit o UZURA MAI PRONUNTATA decat cele de pe puntea fata, chiar daca se incadrau in limitele permise de uzura.

Simplul motiv ca anvelopele din spate au fost mai uzate decat cele de pe puntea fata a condus in anumite situatii la pierderea controlului asupra masinii si in final la accident. Cauza principala este faptul ca fiind mai uzate, ele nu reusesc sa scoata apa de sub anvelope in acelasi ritm in care reusesc cele din fata, mai putin uzate si determina acvaplanarea puntii spate.

De cele mai multe ori, atunci cand puntea fata pierde aderenta, acest lucru se observa rapid si masina poate fi mult mai usor controlata prin manevrarea volanului sau reducerea puterii motorului. Nu acelasi lucru se intimpla atunci cand puntea spate pierde aderenta. Soferul simte mai tarziu acest lucru si in anumite conditii, fractiunea de secunda pierduta devine extrem de importanta in demersul de a controla masina. Chiar si daca cineva reuseste sa stapaneasca masina in cazul pierderii aderentei puntii spate, conditiile de trafic s-ar putea sa nu va ajute in acel moment: spatiul pe sosea mai ingust decat e necesar redresarii, trafic intens din sens opus, etc...  De aceea, recomandarea expertilor este ca setul de anvelope noi sa se monteze pe puntea spate.

Multi soferi vor spune ca se bazeaza pe sistemul ESP sa-i scoata din incurcatura. Ei bine, acest sistem ajuta foarte mult insa nu poate invinge nici el legile fizicii. Montarea pneurilor noi (sau mai putin uzate) pe puntea spate este un lucru de bun simt, pe care il puteti face preventiv, in mod constient, pentru a nu va afla in situatia in care viata dvs. sau a celorlalti sa depinda de buna functionare a unui sistem electronic, chiar daca acesta se numeste ESP.

Etichetarea anvelopelor

Din anul 2012 a devenit obligatorie la nivel european etichetarea speciala a anvelopelor noi aflate pe rafturile magazinelor. Prin aceasta se urmareste incadrarea anvelopelor autoturismelor in anumite clase de eficienta energetica, consum si nivel de zgomot la fel cum se intampla si cu aparatele electrice sau cu cladirile. Prin noua forma de etichetare se doreste direcţionarea consumatorilor catre anvelope mai prietenoase cu mediul şi mai sigure prin afişarea în mod clar a trei criterii de performanţă pentru anvelope – rezistenţa la rulare, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior. Ca urmare, veti gasi urmatoarele 3 grafice si simboluri pe toate anvelopele noi:

Rezistenta la rulare

In  zona din stanga sus, ilustrata cu simbolul unei pompe de carburant,  va fi notata cu o litera de la A la G eficienta anvelopei in raport cu consumul de carburant pe care il genereaza. Cu A vor fi etichetate acele anvelope care opun cea mai mica rezistenta la inaintare, generand un consum de carburant mai mic, iar cu G acelea care genereaza cel mai mare consum de carburant.

Comportamentul pe drum umed

In zona alaturata din dreapta, ilustrata cu simbolul unui nor de ploaie si apa, va fi ilustrat gradul de manevrabilitate pe care il ofera anvelopa respectiva in conditii de ploaie. Acest lucru se refera la distanta de franare pe carosabil umed si felul in care se comporta in mers pentru evitarea producerii fenomenului de acvaplanare. La fel, anvelopele marcate cu A sunt cele care scot cele mai bune rezultate, iar cele cu G sunt cele care scot cele mai slabe rezultate in teste. 

“Alegerea unei anvelope pentru maşini de pasageri cu grad A la aderenţa pe carosabil umed în locul unei anvelope cu grad G, ar putea însemna o reducere cu 30% a distanţei de frânare pe suprafeţele de drum umede – adică oprirea cu până la 18 metri mai devreme. Aceasta însemnă trei sau chiar patru lungimi de maşină.” spune un reprezentant al GoodYear din Europa. Totusi, nu veti gasi pe piata anvelope marcate cu G la acest capitol.

Zgomotul la rulare

In fine, in ultima caseta de pe eticheta, va aparea nivelul de zgomot, masurat in decibeli, generat de anvelopa in timpul mersului. In functie de nivelul de zgomot. Langa simbolul difuzorului, exista 3 linii de "poluare fonica". Daca toate cele 3 linii sunt pline, inseamna ca anvelopa produce prea mult zgomot si ca nu va putea fi comercializata in in perioada urmatoare in care se vor adopta noile standarde de poluare. Cele cu 2 linii pline si una goala inseamna ca se incadreaza in limitele de poluare fonica admise de noile reglemetari ce vor intra in vigoare, iar cele cu 1 linie plina si 2 goale au 3 sau mai multi decibeli sub limita de polare fonica.

 



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2017 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate