scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Anvelopele
    Puterea fara tractiune nu inseamna nimic. Ce secrete ascund anvelopele unei masini? Cititi aici inainte de a cumpara urmatorul set de anvelope.
Ultima actualizare: 14-mar.-2013


Anvelopele: Cum sunt construite anvelopele

Asa cum este ilustrat in imaginea de mai jos, o anvelopa este construita din mai multe componente.

  • Armatura de sârma
    Aceasta este o impletitura de cabluri de otel de inalta rezistenta care este apoi acoperita cu cauciuc. Armatura de otel da anvelopei forma si rezistenta. Aceasta face ca anvelopa sa stea pe janta atat in conditii de presiune in pneu cat si pe parcursul montarii si demontarii, atunci cand presiunea este normala.
  • Corpul anvelopei
    Acesta este compus din diferite straturi de materiale, de cele mai multe ori se folosesc fibre de poliester dispuse in straturi. Intr-o anvelopa de tip radial, fibrele de poliester sunt dispuse perpendicular pe circumferinta anvelopei. La modelele mai vechi directia fibrelor era oblica fata de directia de rotatie a anvelopei. Straturile de poliester sunt invelite in cauciuc pentru a asigura etanseitatea camerei de aer si pentru a face priza cu celelalte componente ale anvelopei. De cele mai multe ori rezistenta unei anvelope este data de numarul de straturi utilizat in compozitia corpului anvelopei. De exemplu, anvelopele avioanelor de linie au de obicei mai mult de 30 de straturi.
  • Centurile
    In anvelopele radiale cu centuri de otel sunt utilizate asa cum le spune numele, curele de otel care confera anvelopei forma plata de contact cu solul si in acelasi timp da rezistenta la pene.
  • Peretele lateral
    Acesta asigura stabilitate laterala suplimentara anvelopei, protejeaza straturile din corpul anvelopei si tine aerul in interiorul camerei. De cele mai multe ori, acesta contine alte componente care ajuta la marirea stabilitatii laterale
  • Stratul de contact
    Acesta este format dintr-o compozitie de mai multe tipuri de cauciuc sintetic si natural. Acesta, impreuna cu peretii laterali sunt extrudati si taiati la lungime. In aceasta faza, stratul de contact este doar un cauciuc moale, fara modelul care confera anvelopei tractiunea.

Asamblarea

Toate aceste componente sunt asamblate intr-o masina care da anvelopei o forma si o dimensiune apropiate de cele finale. In acest stadiu al fabricatiei anvelopa contine toate elementele constitutive dar acestea nu sunt "sudate", nu contin nici un marcaj si nu exista nici formele de pe exteriorul anvelopei. In acest stadiu componentele formeaza ceea ce se numeste “anvelopa verde”.

Urmatorul pas in procesul de fabricatie presupune introducerea anvelopei intr-o masina asemanatoare formelor de copt prajituri care asambleaza toate componentele intr-o anvelopa cu contur exterior si marcaje asa cum le stiati dintotdeauna ca exista intr-o anvelopa. Caldura din interiorul presei topeste si imbina toate componentele. Acest proces se numeste vulcanizare.

Dupa aceasta, urmeaza cateva operatiuni de finisare si inspectare dupa care anvelopa este gata de livrare.



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2017 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate