scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Airbag-ul
    un sistem de protectie pasiva care salveaza vieti. In 70% din cazuri. De ce nu functioneaza la fel de bine si pentru restul de 30% din cazuri?
Ultima actualizare: 13-mar.-2013


Airbag-ul: Viitorul airbag-urilor

Studiile facute in caz de impact au ajutat cercetatorii din acest domeniu sa determine timpii maximi de raspuns in caz de accident frontal si lateral.

În cazul unui impact frontal timpul de care dispune airbag-ul pentru a proteja eficient pasagerii este de aproximativ 30-40 milisecunde. Airbag-urile moderne reusesc sa se activeze la timp pentru acest tip de impact. In cazul impactului lateral insa, timpul maxim de raspuns se reduce dramatic. Distanta de la locul impactului pina la pasager este mult mai mica si timpul maxim in care mecanismele de siguranta trebuie sa intervina este sub 10 milisecunde. De aceea, inginerii au recurs la metode diferite de implementare a airbag-urilor laterale. Unii au incorporat airbag-urile direct in scaune pentru a proteja eficient toate tipurile de ocupanti, altii au recurs la incorporarea acestora in panourile laterale ale usilor pentru a le face mai mari. Alte sisteme sunt menite sa protejeze capul pasagerilor si au forma unor tuburi gonflabile care se deschid din panoul lateral superior al usii sau al caroseriei. Mai nou, se ia in discutie dotarea masinilor cu airbag-uri externe care sa protejeze pietonii in caz de accident.

Airbag-uri pentru genunchi si airbag-uri pentru centurile de siguranta

In cazul conducatorilor auto si a pasagerilor aflati pe locurile din fata, airbag-urile frontale protejeaza partea superioara a corpului, adica zona organelor vitale. De multe ori insa victimele unui accident de circulatie se aleg cu leziuni ale picioarelor si genunchilor care se lovesc de bordul masinii. Pentru a proteja si aceste zone, inginerii au venit cu solutia airbag-urilor pentru genunchi.

Acest sistem este montat sub volan, in partea inferioara a panoului pentru instrumente sau a torpedoului. In caz de impact, acesta se umfla ca o perna pentru a proteja zona genunchilor si a tibiei impotriva lovirii de componentele masinii.

Airbag-uri pentru copii, in centura de siguranta

Producatorul Ford a inceput sa foloseasca airbag-uri incorporate in centurile de siguranta ale pasagerilor aflati pe bancheta din spate a autovehiculelor, avand in vedere ca acestia nu sunt protejati decat de o simpla centura de siguranta si de airbag-uri laterale in cel mai bun caz.

Acest tip de centuri ajuta la dispersarea presiunii generate de forta impactului pe o suprafata de 5 ori mai mare decat in cazul centurilor de siguranta conventionale, reducand in acest fel presiunea suportata de pieptul pasagerilor. Acest lucru este cu atat mai important in cazul copiilor. De asemenea, ajuta la pastrarea controlului miscarii capului si gatului.

 



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2017 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate