scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Airbag-ul
    un sistem de protectie pasiva care salveaza vieti. In 70% din cazuri. De ce nu functioneaza la fel de bine si pentru restul de 30% din cazuri?
Ultima actualizare: 13-mar.-2013


Airbag-ul: Utilizarea adecvata a airbag-urilor

Inca de la inceput, utilizarea airbag-urilor era recomandata sa se faca impreuna cu utilizarea centurilor de siguranta. Aceasta pentru ca in cazul impactului lateral, din spate sau in cazul coliziunilor ulterioare impactului initial, pasagerii nu mai sunt protejati de airbag. Doar utilizat impreuna cu centurile de siguranta, airbag-ul asigura reducerea semnificativa a riscului de ranire.

Precautii de siguranta
Inca de la inceput s-a constatat ca pasagerii care stateau prea aproape de airbag-ul care se umfla erau predispusi la raniri cauzate de airbag-ul in sine. Zona periculoasa se afla la 5-8 cm de capccul airbag-ul care se umfla. Zona de siguranta se afla cam la 25 cm. de airbag. Se recomanda ca airbag-ul din volan sa fie indreptat spre zona toracica a soferului si nu spre capul sau gatul acestuia. Pozitia de siguranta se obtine fie prin modificarea pozitiei volanului (atunci cand masina dispune de un asemenea sistem de reglare a volanului), fie prin modificarea pozitiei scaunului soferului, pe inaltime sau pe directia inainte-inapoi. Daca pozitia comoda in conducere nu permite atingerea unei distante minime de 25 cm intre piept si airbag, se poate da spatarul scaunului inapoi cu cateva grade si tot se castiga cativa cm.

In cazul copiilor, regulile se schimba. Airbag-ul poate prezenta pericol mortal pentru copii in cazul in care nu se respecta anumite reguli de siguranta. De exemplu:

Copiii de pina la 12 ani trebuie sa stea intr-un scaun special pe bancheta din spate si sa poarte intotdeauna centura de siguranta.

Bebelusii care stau in scaune speciale care se monteaza cu spatele la directia de mers, sau care cantaresc mai putin de 10 kg nu ar trebui sa calatoreasca niciodata in scaunul din fata daca masina are airbag pentru pasagerul din dreapta soferului.

Copiii peste un an care trebuie totusi sa calatoreasca pe scaunul din fata, trebuie sa stea cu fata la drum prinsi cu centuri de siguranta in scaune speciale, iar scaunul masinii sa fie dat in spate cat mai mult cu putinta.

Ca metoda de prevenire a ranilor produse de airbag-uri copiilor sau persoanelor care sufera de anumite afectiuni s-a permis dezactivarea completa a airbag-urilor sau umflarea partiala a acestora. Aceasta se realizeaza cu comutatoare pornit-oprit care pot fi instalate ulterior in service-uri autorizate sau chiar de la inceput de catre producatorii masinilor. Exista anumite categorii de persoane pentru care riscul producerii unor leziuni in urma umflarii airbag-ului este mai mare decat daca airbag-ul nu s-ar umfla deloc, de ex:

  • daca pozitia soferului sau pasagerilor nu poate fi reglata in asa fel incat sa se afle la mai mult de 25 cm. de capacul airbag-ului
  • daca este necesar sa se transporte copii cu spatele la sensul de mers din cauza ca masina respectiva nu are bancheta in spate sau daca aceasta este prea mica pentru a permite instalarea scaunului copilului sau alte cauze medicale care necesita suprevegherea constanta a copilului pe durata calatoriei

Ce se intampla daca apare o eroare in sistemul airbag?

De multe ori, in timpul exploatarii unui autoturism pot sa apara erori pe panoul de bord care semnalizeaza o defectiune in sistemul airbag. In functie de implementarea acestui sistem, este posibil ca atata timp cat eroarea este prezenta si semnalizata in bord sa nu functioneze deloc sistemul de airbag-uri, chiar si in conditiile producerii unui accident major. In cazul altor modele de autoturisme s-ar putea sa functioneze chiar si in conditiile unei erori, insa in mod putin diferit, in sensul ca se vor declansa toate airbag-urile indiferent de zona de impact si de gravitatea impactului.

Senzorii de impact sunt asezati in tot autoturismul, in zonele mai expuse impactului frontal sau lateral. Ca orice sistem electric sau electronic, senzorul de impact este predispus la defectiuni, la contacte electrice imperfecte, etc. In acest caz, sistemul de control al airbag-urilor detecteaza defectiunea si anunta acest lucru soferului prin intermediul unui indicator luminos in bord si stocarea unei erori in memoria ECU. Fiind vorba de un sistem foarte important pentru siguranta pasagerilor, indicatorul de eroare al sistemului de airbag-uri nu va disparea decat atunci cand defectiunea va fi remediata si eroarea va fi stearsa din memoria ECU.

Una din cele mai des intalnite situatii in care apar erori la sistemul airbag pe bord este cea in care scaunele din fata sunt impinse la maximum in fata sau in spate pentru a usura curatarea mochetei de sub scaune. In aceste situatii uneori pot sa apara contacte imperfecte prin mufele care conecteaza airbag-ul din scaun la sistemul electric si electronic al masinii si acest lucru sa genereze automat o eroare.



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2017 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate