scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Airbag-ul
    un sistem de protectie pasiva care salveaza vieti. In 70% din cazuri. De ce nu functioneaza la fel de bine si pentru restul de 30% din cazuri?
Ultima actualizare: 13-mar.-2013


Airbag-ul: Principii de baza in functionarea airbag-ului

Legile fizicii spun ca asupra obiectelor aflate in miscare actioneaza forta de inertie care in absenta altor forte care sa actioneze asupra obiectelor respective, le face sa se miste in continuare cu aceeasi viteza si pe aceeasi directie.

Masinile si pasagerii acestora se supun acelorlasi legi ale fizicii si in consecinta, forta de inertie actioneaza si asupra lor. In cazul nefericit al unui impact care tinde sa opreasca brusc masina, inertia face ca obiectele din interiorul masinii sa se miste in continuare cu aceeasi viteza si pe directia de deplasare initiala. Daca obiectele in cauza nu sunt tinute in loc prin diferite metode, acestea vor continua sa se miste cu viteza la care rula masina in momentul impactului, chiar daca masina s-a oprit pe loc din cauza impactului. Bineinteles, aceasta abordare este simplista, dar este menita sa arate ce se intimpla in cazul unei coliziuni.

Pentru a opri un obiect din miscare este nevoie de o anumita forta care sa actioneze asupra obiectului un anumit interval de timp cu o anumita intensitate pe o anumita directie. In cazul unui impact, forta de inertie este foarte mare deoarece viteza masinii se reduce brusc in timp ce viteza pasagerilor nu.

Diferitele sisteme care mentin pasagerii inauntrul masinii, cum sunt si centurile de siguranta, incearca sa faca acest lucru cu efecte cat mai putin periculoase asupra acestora.

Airbag-urile incearca sa reduca viteza de miscare a pasagerilor pina la zero fara a produce rani sau lovituri suplimentare. Totusi pentru a face aceasta, airbag-urile au la dispozitie o marja de timp foarte mica si o zona de actiune la fel de mica. Practic, exista doar spatiul dintre volan si sofer, respectiv intre panolul de bord si pasagerul din dreapta soferului, iar intervalul de timp in care aceasta trebuie sa se umfle este de ordinul fractiunilor de secunda.

Totusi, s-a reusit implementarea unui sistem care sa faca acest lucru in intervalul de timp dat si in spatiul redus dintre pasageri si elementele fixe ale masinii.



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2017 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate