scrie mai jos intrebarea ta:
lasa-ne adresa ta de email:
Informatii despre Airbag-ul
    un sistem de protectie pasiva care salveaza vieti. In 70% din cazuri. De ce nu functioneaza la fel de bine si pentru restul de 30% din cazuri?
Ultima actualizare: 13-mar.-2013


Airbag-ul: Diverse variante constructive de airbag-uri

Lucrul la airbag-uri a demarat cu multi ani in urma. Pana acum s-au inventat diferite variante dintre care insa nu toate au ajuns sa fie implementate in productia de serie fie din cauza ca erau prea scumpe, fie ca nu isi dovedeau eficienta pe toata durata de viata a autoturismelor, fie prezentau alte pericole potentiale la adresa pasagerilor.

La inceput se foloseau recipiente cu gaz sub presiune care il eliberau apoi in airbag, umflandu-l. Aceasta metoda aducea insa in discutie anumite probleme legate de posibilitatea mentinerii gazului sub presiune in recipientul său pe o perioada mai mare de timp, de comportamentul diferit al gazului la regimuri de temperatura diferite sau de zgomotul prea puternic produs in momentul eliberarii gazului in airbag.

Descoperirea combustibililor solizi care prin ardere elibereaza o cantitate mare de gaze in expansiune a dus la un nou concept constructiv care si-a gasit aplicabilitate in cazul airbag-urilor.

Primele airbag-uri comerciale introduse in productia de serie au aparut prin 1980. Din 1998 aproape toate autoturismele produse in serie au fost dotate cu airbag-uri frontale pentru sofer si pasagerul din dreapta. Statisticile arata ca, in medie, numarul victimelor accidentelor de circulatie s-a redus cu aproape 30% in urma introducerii airbag-urilor.

Pe langa airbag-urile frontale au inceput sa apara diferite solutii de protectie in caz de impact lateral:

Airbag-uri cortina care asa cum le spune si numele, se umfla din partea superioara a carosieriei si coboara pana la nivelul panoului usii protejand zona superioara a pasagerilor, in special capul.

Airbag-uri laterale, de obicei montate in scaunul pasagerilor sau in stalpul median pentru a oferi protectie in caz de impact lateral.

Airbag-urile dispuse in partile laterale au aparut mai tarziu decat cele frontale deoarece a fost nevoie de utilizarea unor tehnologii electronice si mecanice avansate care sa comande in mod eficient aceste airbag-uri.



Ghid complet de terapii naturiste, alternative si complementare din Romania, clinici naturiste pe orase
Cabinet de nutritie, diete personalizate si lifestyle Cluj Napoca
© 2017 InfoBazar - Toate drepturile rezervate. Infobazar este un proiect dezvoltat de Coral Design - firma web design Cluj Napoca
politica de confidentialitate